Köpvillkor
Köpvillkor
I samband med att din beställning hos oss på Ställningsdepån godkänner du även köpvillkoren. Köpvillkoren är ett bindande avtal och finns för att du som kund och vi som företag ska vara trygga med vad som gäller. Vi ingår inga avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande.
Om en händelse som varken vi som företag eller du som konsument kan rå för åberopas force majure. Vilket innebär att i omständigheter som exempelvis krig, naturkatastrof, eldsvåda och strejk kan båda parterna befrias från ansvar. Vi är noga med att alltid meddela våra kunder om försening och oförutsägbara händelser utom vår kontroll, som kan orsaka att varor inte kommer fram i tid.
Personuppgifter
När du genomför ditt köp godkänner du också att vi får registrera dina personuppgifter. Anledningen till att vi lagrar dina personuppgifter är för att vi ska kunna ge den service som du som kund kan förvänta dig. Persondatan du ger kommer att användas ur marknadsföringssyfte. All personuppgiftsbehandlig sker givetvis i enlighet med personuppgiftslagen och du har alltid rätt att begära ut den informationen vi har om dig eller få den raderad.
Beställning
Oavsett om du är privatperson, företag eller en del av den offentliga sektorn ska det vara enkelt att beställa hos oss på Ställningsdepån. Därför finns möjligheten att beställa både här på vår webbsida och via telefon eller e-post. Efter att din order är mottagen kommer du få en orderbekräftelse.Viktigt är att du alltid kontrollerar att alla uppgifter stämmer. Vid varje köp medföljer köpvillkoren, var därför noga med att se över att din e-post är korrekt. Om du skulle stöta på ett fel med din order är du välkommen att kontakta oss, så åtgärdar vi problemet utan kostnad.
Offert
För mer specifika önskemål kontaktar du oss. Priset på produkterna regleras beroende på material, därför är det först efter vi har fått in din materialförfrågan som vi kan ge offert.
Utlämning och Leverans
För utlämning av våra produkter välkomnar vi er till oss på Industrivägen 34 i Ulricehamn. Frakt sker via expeditör. Leveranstiden kan variera beroende på val av expeditör, men tar generellt mellan 1-4 arbetsdagar från det att din order har mottagits. Under helgdagarna kan det förekomma något längre leveranstid. Om försening av din leverans sker kommer vi meddela dig och informera om anledning och notifiera om ny leveranstid. Om leverans ej skulle ske under skälig tid har du rätt att häva köpet. Är din tid knapp och du behöver leverans omgående ber vi dig kontakta oss så hjälper vi dig så snabbt vi kan.
Fraktpriser gäller inom Sverige. Kund ansvarar för att lastbilen kan komma fram till leveransadressen samt att truck eller lastmaskin finns tillgänglig för att last av materialet.
Orderstatus
Om du har några frågor om din order eller vill kontrollera din orderstatus har du alltid möjligheten att kontakta oss.
Betalning
Vi vill göra ditt köp hos oss så smidigt som möjligt och vill därför erbjuda dig flertalet olika möjligheter till att kunna lägga upp din betalning. Hos oss kan du betala via faktura, delbetalning eller kortbetalning. Våra priser är exklusive moms och priset anges i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.
Svea Ekonomi
Med Svea ekonomi lägger du säkert upp din betalning till vad som passar dig.
Reklamation och garanti
Har du mottagit en felaktig eller trasig vara har du rätt till att göra en reklamation. Reklamationen bör ske inom skälig tid. Du som kund har alltid 3 års reklamationsrätt vilket innebär att om varan varit felaktig sedan produktion har du rätt till att reklamera din vara i upp till 3 år. Du kontaktar oss via mail eller telefon så att vi kan skicka ut en reklamationssedel som du får fylla i. Har varan blivit skadad under transport är det du som mottagare som bär ansvaret över att se till att varorna är i önskat skick vid leverans för att sedan rapportera till expeditören som gör en skadeanmälan. Det är viktigt i dessa fall att du som kund också kontaktar oss så att vi är medvetna om skadan och kan ge dig information om hur vi tar ärendet vidare. De alternativ du har vid godkänd reklamation är att du antingen kan få en ny likadan produkt/produkter, utan extra kostnad eller helt häva ditt köp. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att ärendet mottagits. Kostnader i form av frakt av vara, fordonsbränsle eller parkeringskostnader i samband med reklamation ersätter vi om giltigt betalningsbevis kan uppvisas.
Retur och ångerrätt
Du har rätt till att att ångra ditt köp i 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Kunden står i detta fall för returkostnaden och risken i samband med frakt. Vid fraktskada har vi rätt att göra en värdeminskning av varan. Återbetalning sker inom 14 dagar från dagen vi mottagit ditt ärende, dock behöver vi först ha bevis på att varan skickats eller att varan har mottagits och inspekterats av oss innan återbetalning kan ske.
Kontakt
Du välkommen att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp. Vi finns tillgängliga via telefon: 0763 12 88 55. Våra telefontider är måndag till fredag mellan 08:00-17:00. Du kan även nå oss via mail: info@stallningsdepan.se där vi strävar efter att du ska få svar inom 48 timmar från att du skickat ditt mail.